17 januari, 2008

...alla böcker jag inte läst

Igår tittade jag igenom lådan med böcker som står bredvid min säng. Oj. Där fanns det grejer. Böcker jag skaffat och sedan inte hunnit läsa. Vilken skatt.

Jag tycker om att läsa, men jag använder för lite tid till det. Visserligen läser jag varje dag, men jag vill egentligen läsa längre tid så att jag kommer någonstans. Självklart är det en fråga om prioritering. Tittar jag mer på tv kan jag läsa mindre, så enkelt är det. Det är där omprioriteringen kan göras. Jag kanske använder lite väl mycket tid framför datorn också, det är nog ett annat område där jag skulle kunna omprioritera.

4 kommentarer:

Bokidioten sa...

Där känner jag igen mig! Jag har nog fler olästa böcker än jag orkar lyfta på en gång och förtillfället är det enda jag ser på TV med någorlunda regelbundenhet Bolibompa.

Silencia sa...

bokidioten: Första kommentaren på nya bloggen. Tack för det! Bolibompa ligger några år tillbaka i tiden för mig, nu blir det mest slötittning för min del, vilket är totalt onödigt.

Bokidioten sa...

Ja, jag märkte det, att jag hade tur och blev först att kommentera! Vad mycket du hunnit lägga ut sen jag tittade in igår!

Silencia sa...

Uppdämt behov kanske?